הקדמה

מדריך זה מיועד לבעלי חנויות אשר רוצים להשתמש במידע האנליטי המובנה של המערכת שלנו אשר מועבר לגוגל אנליטיקס, על מנת להעבירו לפלטפורמות קידום נוספות.

דרישות

על מנת לבצע פעולה זו, יש לוודא שהינכם מחוברים ומשתמשים ב Google tag manager וב Google Analytics (בגוגל עצמו ובממשק הניהול שלכם בחנות האינטרנטית).

סדר הפעולות

  • ראשית מוודאים שאתם באמת משתמשים בשני הפיצ'רים של גוגל אשר מוזכרים ב"דרישות" ושהם מופעלים בממשק הניהול

  • כעת עוברים לממשק הניהול של הגוגל טאג מנג'ר בקישור הבא ועוברים לדף של "variables"

  • לוחצים על NEW וממלאים בשם למעלה את השם של ה"משתנה" החדש לפי מה שנוח לכם, אני אקרא לו DataLayer, לאחר מכן לוחצים על התמונה באמצע (צילום מסך)

  • בדף צד אשר נפתח, בתיבת חיפוש מזינים את המילה "data" ללא הגרשיים ובוחרים באפשרות בשם "Data Layer Variable"

  • במסך אשר הופיע כעת בשדה של "Data Layer Variable Name" מזינים אותו דבר כמו השם שנתתם לפני כן (במקרה שלי "DataLayer" )

  • כעת עוברים ל"Triggers" ויוצרים טריגר חדש

  • נקרא לו AddToCart (בדוגמא הזו אני רוצה לתפוס את הפריטים אשר עוברים בעת פעולת הוספה לסל) ולוחצים על התמונה באמצע

  • מוצאים "Custom Event" ובוחרים בו בלחיצה

  • בשדה של ה event name אני מזין את השם של הארוע (ישנה רשימת ארועים מצורפת בסוף המדריך), במקרה שלי זה יהיה add_to_cart כי כך נקרא הארוע של הגוגל אנליטיקס לפעולה של הוספה לסל

  • כעת עוברים אל "tags" ויוצרים טאג חדש

  • נקרא לו באיזה שם שנרצה שנוכל להבין שזה הולך להיות פעולה של הוספה לסל ולוחצים על התמונה העליונה

  • כעת ברשימה שנפתחה, במקרה ואין את שם המערכת בה אתם משתמשים למטרות קידום וכדומה בוחרים בטאג של "custom html"

  • כעת בעורך HTML שנפתח בפניכם אתם מזינים לפי הצרכים שלכם את הקוד JS שאותו תשלחו \ תאבדו לפי הצרכים.
    בדוגמא הבאה אני מדפיס את התוכן שלי בקונסולה של הדפדפן ומציג בפניכם כיצד להשתמש במשתנה שיצרנו אשר מכיל מידע של הפעולה של ה google analytics

  • כעת בתמונה התחתונה לוחצים ובוחרים בטריגר אשר יצרנו ושומרים

  • שומרים את השינויים ב Tag Mnagaer ועושים על הכל publish

  • כעת תוכלו לראות את התוכן של המידע האנליטי מוצג בקונסולה של הדפדפן בעת ביצוע פעולת הוספה לסל.

חשוב לקרוא

  • מדריך להפעלת גוגל אנליטיקס בקישור הבא

  • רשימה של ארועים של Google Analytics עליהם אפשר להלביש טריגרים בקישור הבא

  • יש לוודא שגם ה Tag manager וגם ה Google Analytics פעילים בממשק הניהול שלכם בהגדרות החנות.

  • מומלץ להעזר במתכנת או איש מקצוע מהתחום על מנת לייעל את השימוש בתוכן של המידע האנליטי והעברתו לממשקים צד ג'.

  • יש לוודא לאחר השינויים ב Tag Manager ששמרתם הכל ועשיתם Publish.

בהצלחה !

האם מצאת את התשובה שלך?