כל האוספים
ניהול מוצרים בחנות
מבנה מסמך של העלאת מוצרים
מבנה מסמך של העלאת מוצרים

מדריך בניית מסמך תקין להעלאה

David (tech support) avatar
נכתב על ידי David (tech support)
עודכן לפני יותר משבוע
  • יש לעיין בכל חלקי המדריך בקפידה

  • המערכת מתעדכנת לעיתים דחופות ומתווספים עוד שדות ופיצ'רים כל הזמן ולא תמיד מערכת העלאת המוצר מתעדכנת במיידי בעת שחרור התוספים בממשק ניהול, לכן יש לעקוב אחר המדריך לעדכונים של שדות אלו.

1. יש ליצור מסמך CSV חדש, מומלץ להשתמש בשירותי "Google sheets" (השירותי שלהם חינמי). למעבר לחץ כאן

2. נכנסים לכתובת אשר מופיעה בתמונה המצורפת ויוצרים מסמך חדש

** שימו לב מומלץ להוריד מסמך לדוגמא בתחתית העמוד, להעלות אותו לגוגל שיטס, ולהשתמש בו למילוי המוצרים
3. בתמונה המצורפת מטה מופיע מסמך לגודמא, כאשר השורה הראשונה שלו מסמלת את כותרות המסמך ולכל כותרת יש עמודה משלה שמכילה את הערכים של כל מוצר לאותה כותרת.

4. רשימת כותרות הנכללות במסמך ה CSV:

  • מזהה מוצר - שדה זה מיועד לעדכון מוצרים קיימים בלבד, למעבר למדריך עדכון המוצרים לחץ כאן (יש למחוק עמודה זו לגמרי אם המסמך מיועד להעלאת מוצרים חדשים)

  • סטטוס - סטטוס המוצר (האם המוצר פעיל או כבוי בחנות), מקבל בשדה זה "1" \ "0" כאשר "1" מסמן סטטוס פעיל ו "0" כבוי

  • שם מוצר - בשדה זה ממלאים את שם המוצר (שימו לב בהמשך אם מוסיפים עוד שפות לחנות יש צורך להכנס ולהוסיף להם שם מוצר ידני דרך הממשק)

  • תיאור - בשדה זה נכנס תיאור המוצר (יכול לכלול תגיות HTML וכפי שצויין בשם מוצר לגבי הוספת שפות בהמשך כנ"ל)

  • שם ייחודי לקישור - בשדה זה ממלאים את השם הייחודי של הקישור של המוצר

  • כותרת לקידום במנוע חיפוש - בשדה זה ממלאים את הכותרת אשר תופיע במנועי החיפוש

  • תיאור לקידום במנוע חיפוש - בשדה זה ממלאים את התיאור אשר יופיע במנועי החיפוש

  • מילות מפתח לקידום במנוע חיפוש - בשדה זה ממלאים מילות מפתח למנועי החיפוש

  • תגיות מוצר - בשדה זה מזינים תגיות מוצר עם הפרדה של פסיק בין תגית לתגית

  • דגם - בשדה זה מזינים את דגם המוצר (לא יותר מ 50 תווים)

  • מק"ט - בשדה זה מזינים את מק"ט המוצר (לא יותר מ 50 תווים)

  • מחיר - בשדה זה מזינים את מחיר המוצר (שימו לב ניתן להעביר מספרים שלמים ושברים בלבד, ללא סימני מטבע או כל תו אחר)

  • מותג - בשדה זה מזינים שם של מותג קיים כבר במערכת על מנת לקשר אותו למוצר

  • יחידת מידה - מזינים יחידת מידה בדיוק כפי שהיא מופיע בממשק ניהול בעריכת\יצירת מוצר: מטר\סנטימטר

  • אורך - ערך מספרי של אורך לפי היחדית מידה שבחרתם

  • רוחב - ערך מספרי של רוחב לפי היחדית מידה שבחרתם

  • גובה - ערך מספרי של גובה לפי היחדית מידה שבחרתם

  • משקל\נפח - מזינים יחידת מידה בדיוק כפי שהיא מופיע בממשק ניהול בעריכת\יצירת מוצר: קילוגרם\גרם\ליטר\מיליליטר\יחידות\מיליגרם

  • ערך משקל\נפח - ערך מספרי של משקל\נפח לפי היחדית משקל\נפח שבחרתם

  • מוסתר - לשדה זה ניתן להעביר או "0" או "1" כאשר "1" מסמן שהמוצר מוסתר בחנות וניתן להגיע אליו אך ורק עם קישור ישיר למוצר

  • להציג בזאפ - בשדה זה ניתן להעביר "1" או "0" כאשר "1" מסמן שברצונכם להציג את המוצר בזאפ (כל זה בתנאי ותוסף זאפ פעיל אצלכם בממשק)

  • UPC - לשדה זה ניתן להעביר קוד UPC של מוצר (אם ישנו - לא חובה)

  • כמות במלאי - בשדה זה מעבירים את כמות המוצר במלאי (מספרים שלמים בלבד, אם אינכם משתמשים בניהול מלאי אוטומטי בחנות אפשר להעביר "0")

  • כמות מינימלית בהזמנה - בשדה זה ניתן להעביר כמות מינימלית להזמנה של המוצר (מספרים שלמים בלבד, אם אין צורך בשדה זה אפשר למלא בו "0" או "1")

  • ניהול מלאי - בשדה זה אפשר להזין או "0" או "1" כאשר "1" מסמן שניהול המלאי האוטומטי פעיל במוצר זה

  • סטטוס מלאי של המוצר - בשדה זה מעבירים את אחד מהערכים הבאי: "קיים במלאי" \ "הזמנה מוקדמת" \ "אזל מהמלאי"

  • סדר המוצר - שדה זה מסמן את מיקום המוצר ביחס למוצרים אחרים (בשדה זה מעבירים מספרים שלמים בלבד)

  • קטלוג פייסבוק - בשדה זה ניתן להעביר "0" או "1" ("1" מסמן שקטלוג פייסבוק פעיל בתנאי שתוסף זה פעיל בממשק)

  • קטגורית קטלוג - בשדה זה מעבירים מספר של קטגוריה תקין של פייסבוק על פי המדריך של פייסבוק\גוגל לשימוש בפיד מוצרים

  • תמונת מוצר ראשית - בשדה זה מעבירים קישור תקין לתמונה פעילה (יש לוודא שהקישור פתוח ואין לו מגבלות אבטחה של סיסמא וכדומה)

  • קטגוריות - בשדה זה מעבירים את קטגוריית המוצר (שימו לב אם קטגורית המוצר קיימת בחנות זה יקלוט אותה אוטומטית ואם לא זה יצור אותה. את הקטגוריות יש להפריד באמצעות פסיק (אין להוסיף פסיק בשם הקטגוריה, מכיוון שפסיקים נועדו להפריד בין קטגוריות).
    בנוסף על מנת לקשר מוצר לקטגוריית "בן" יש להשתמש ב ">" דוגמא: "parent_category>child_category")

  • מוצרים קשורים - בשדה זה ניתן להעביר שמות של מוצרים קשורים שיופיע בעמוד המוצר שאותות מעלים (שימו לב, כי שמות המוצרים הקשורים רשומים בדיוק כפי שהם רשומים במערכת)

  • הנחה - בשדה זה ניתן להעביר סכום של הנחה (הסכום הנוכחי שיופיע למוצר - מספרים שלמים ושברים בלבד ללא תווים אחרים)

  • תאריך התחלה - בשדה זה מעבירים תאריך תחילת ההנחה (אם ישנה). דוגמא למבנה תאריך תקין: 2020-05-19

  • תאריך סיום - בשדה זה מעבירים תאריך סיום ההנחה (אם ישנה). דוגמא למבנה תאריך תקין: 2020-06-19


(חדש) שימו לב - החל מה 01/09/2022 המערכת תקבל רק פורמט זה עבור אפשרויות המוצר

  • אפשרויות מוצר - בשדה זה מעבירים אפשרויות מוצר אשר ברצונכם לצוות למוצרים במסמך, חובה לוודא שהשמות של האפשרויות ושמות של הערכים זהים לחלוטין לשמות שלהם בממש הניהול (למבנה של אפשרויות מוצר לחצו כאן)

(ישן) שימו לב - המערכת תפסיק לקבל אפשרויות מוצר בפורמט זה החל מה 01/09/2022

  • אפשרות 1 - בשדה זה אפשר להעביר אחת מהאפשרויות הקיימות בממשק (אפשרות מוצר יש ליצור ידנית בממשק ולאחר מכן להזין את השם המדוייק שלה בשדה זה)

  • ערכים 1 - בשדה זה נכנסים הערכים של אפשרות המוצר המשוייכת (זה בתנאי והאפשרות מוצר מסוג שכולל בתוכו ערכים - כגון: רדיו, בחירה וכו')


פרטים נוספים (חשוב לקרוא):

  • שימו לב - עמודות "שם מוצר" ו "מחיר" הן עמודות חובה, כך שבמידה ואינכם משתמשים באחת העמודות המוצעות יש למחוק אותה ממסמך הדוגמא לגמרי כולל העמודה עצמה או פשוט לא להוסיפה אם אתם יוצרים מסמך בעצמכם

  • תכונות אינן ניתנות ליצוא או יבוא !

  • כל הדוגמאות והערכים המוצגים במדריך זה נכנסים למסמך ללא הגרשיים ("") בדיוק כפי שמופיע במסמך דוגמא

  • שימו 

  • מומלץ להוריד את מסמך הדוגמא ולהשתמש בו כתבנית ראשונית למילוי המוצרים שלכם

  • במסמך דוגמא מופיע כותרת "מזהה מוצר" , בשלב ראשוני של העלאת מוצרים חדשים יש למחוק עמודה זו בשלמותה מהמסמך דוגמא \ לא להכניס אותה כלל למסמך חדש

  • לפני פעולת ההעלאה יש לבדוק טוב טוב את כותרות המסמך שרשומים בדיוק כפי שמופיע במדריך \ במסמך דוגמא

  • לפני פעולת ההעלאה יש לבדוק שערכי המוצר (לכל שורה בנפרד) מוזנים בדיוק כפי שרשום במדריך \ במסמך דוגמא

שימו לב - המערכת תפסיק לקבל אפשרויות מוצר בפורמט זה החל מה 01/09/2022

  • שדות של אפשרות מוצר וערכים יכולים להגיע לעד 4 אפשרויות, הכוונה שאפשר לעשות "אפשרות 2" , "אפשרות 3" וכך גם ל 4 (ניתן לראות את זה במסמך דוגמא)

  • את ערכי האפשרות המשוייכת יש להזין כפי שמופיע בדוגמא

  1. שם: מזינים את שם ערך האפשרות בדיוק כפי שהוא רשום במערכת

  2. כמות: מזינים מספר שלם של כמות המוצר לערך זה (ניתן להשאיר "0" אם אין ניהול מלאי פעיל לאפשרות זו)

  3. ניהול_מלאי: מזינים או "0" או "1" כאשר "1" מסמן שניהול מלאי פעיל לערך זה

  4. מחיר: במחיר מזינים מספר שלם או עם שבר אשר יצביע על תוספת במחיר המוצר למי שבוחר באפשרות זו (לא חובה ניתן להשאיר "0")

  5. שימו לב על מנת להוסיף עוד ערך (מאחד הערכים הקיימים במערכת לאפשרות מוצר זו יש להשתמש בתן "|" על מנת להפריד את הערך הראשון ואז למלא באותה צורה ערך נוסף)

  6. מומלץ קודם לעיין בממשק באיזור האפשרויות מוצר על מנת להבין יותר לעומר מה זה ערך האפשרות ואיך למלא אותה

טעויות נפוצות

לפני שממהרים לפנות לתמיכה טכנית כדאי לעבור על רשימת הטעויות הנפוצות:

  • שימו לב - כאשר המוצר מוזן ללא מחיר או עם מחיר 0, המערכת שמו אותו באופן אוטומטי בסטטוס "כבוי"

  • שגיאת כתיב באחת הכותרות - המערכת עושה בדיקה אוטומטית של הכותרות ומצפה לכותרות שיכנסו בדיוק כפי שרשום במדריך, מספיק ויש טעות באות אחת מבחינת המערכת הכותרת שגויה

  • קידוד המסמך - שימו לב, ישנן גרסאות ישנות של אקסל ששומרות את המסמכים בקידודים שלא מתאימים לעברית והמסמך מגיע ב"ג'יבריש" לכן אנו ממליצים להשתמש ב Google sheets אשר מזהה קידוד ושומר\פותח בקידוד המתאים

  • ערכים לא נכונים - יש לוודא שבכל עמודה נכנסים ערכים במבנה ותוכן בדיוק כפי שצויין במדריך \ מופיע בדוגמא, אם למשל רשום שבעמודה זו אפשר להזין רק מספרים שלמים והוזנו אותיות או שברים , המערכת תזהה שגיאה ולא תמשיך

  • כתובת תמונה - יש לוודא שכתובת התמונה אכן כתובת עם גישה ישירה ופתוחה לכל, על מנת שהמערכת תוכל לגשת אוטומטית ולקחת את התמונה משם ולהעבירה למערכת שלנו

  • קטלוג פייסבוק - יש לשים לב שמספרי הקטגוריות הן המספרים הרשמיים של הפיד של פייסבוק\גוגל

  • שימו לב - יש לודא שאינכם מזינים את אותה העמודה פעמיים במסמך אחרת המערכת לא תעבד את המסמך.

  • במידה ואינכם משתמשים במידה או משקל\נפח תוכלו להזין בשדות אלו את הספרה 0 או לא להעביר עמודות אלו כלל.

מבנה אפשרויות מוצר

לפניכם דוגמא לפורמט תקין של תא האפשרויות מוצר

שם אפשרות: צבע, נדרש: לא
;;
ערך אפשרות:אדום, כמות פריטים:0, מחיר: 12, תמונה: https://example.com/image.jpg, ניהול מלאי: לא
;
ערך אפשרות:צהוב, כמות פריטים:2, מחיר: 52, תמונה: https://example.com/image.jpg, ניהול מלאי: כן
|
שם אפשרות: טקסט חופשי, נדרש: כן, ערך אפשרות: טקסט בערך

שימו לב לפרטים הבאים:

  • בין אפשרות לאפשרות יש הפרדה עם סימן ה PIPE (|)

  • בתוך כל אפשרות יש הפרדה עם סימן כפול (;;) החלק הראשון מכיל את שם האפשרות, האם נדרש (וערך אפשרות במידה וזו אפשרות אשר מאפשרת הזנת שדה דיפולטיבי כגון אפשרות מסוג טקסט או תאריך)

  • החלק השני (אחרי ה ;;) מכיל בתוכו את הערכים של האפשרות (במידה וזו אפשרות מסוג: בחירה, תיבת סימון, תיבת רדיו).

  • בתוך החלק השני (בחלק של הערכי אפשרות) ישנה הפרדה נוספת באמצעות סימן בודד (;) זוהי בעצם הפרדה בין ערך לערך לאותה האפשרות (למשל אפשרות בשם צבע עם שני ערכים: אדום וצהוב)

  • בתוך כל ערך ישנה הפרדה של שדות אפשריים עם סימן הפסיק (,)
    שדות רלוונטיים שניתן להעביר הם:
    ערך אפשרות - זה השם המדוייק של הערך של האפשרות אותו רשמתם בממשק ניהול
    כמות פריטים - במידה ומנהלים מלאי אפשר להגביל כמות לכל ערך
    מחיר - בשדה זה ניתן להזין מחיר חיובי או שלילי אשר יתווסף או יחוסר מהמוצר במידה ובחרו אפשרות זו
    ניהול מלאי - ניתן להעביר כן\לא האם לערך זה מנהלים מלאי

  • שימו לב אתם תמיד יכולים לקחת את הטקסט מהדוגמא הנ"ל ולהשתמש בזה כתבנית ברירת מחדל של האפשרויות שלכם ולשנות לפי מה שאתם צריכים

קישורים

  • להורדת מסמך CSV דוגמה לחץ כאן

  • למעבר למדריך פתיחת מסמכי csv באמצעות excel לחץ כאן

האם קיבלת תשובה לשאלתך?