מהם העגלות הנטושות ?

זהו כינוי לעגלה אשר יש בה מוצרים שהתווספו על ידי קונה ובסופו של דבר המוצרים נשארו בעגלה ולא הייתה קנייה שלהם.

מדובר כמובן בעגלה שמקבל את ההגדרה "נטושה" לאחר זמן מסויים (במקרה של המערכת שלנו לאחר 24 שעות שהמוצרים נמצאים בה ולא נקנו)

מה נשמר ברב מסר ומה אוכל לעשות עם מידע זה ?

המערכת שלנו אוטומטית מאתרת עגלות אשר לא סיימו בהם את תהליך הרכישה לפחות 24 שעות מהרגע האחרון בו העגלה נערכה (התווסף מוצר \ הוסר מוצר).

אנו שולחים לרב מסר לרשימת תפוצה אשר תצרו ותקשרו את המידע הבא על העגלה:

  • שם + שם משפחה של הקונה
  • אימייל
  • טלפון
  • שם של מוצר אחרון בעגלה
  • תמונה של מוצר אחרון בעגלה
  • מחיר של מוצר אחרון בעגלה

עם מידע זה תוכלו להרכיב מיילים דינאמיים לרשימת התפוצה אשר תקשרו לעגלות הנטושות ובו להוסיף איזה תוכן שתרצו ולנסות להזכיר ללקוח על העגלה שלו ואולי לתת לו תמריץ לסיים רכישה עם איזה קופון או מבצע (כמובן שכל התוכן לשיקולכם בלבד).

בנוסף יש לקחת בחשבון שעגלות אלו מקושרות אך ורק ללקוחות רשומים מכיוון שללקוחות לא רשומים אין לנו מידע פרטי שלהם.

כיצד להפעיל ולקשר את העגלות לרשימת תפוצה ?

1. ראשית נכנסים לממשק ניהול של הרב מסר ויוצרים רשימת תפוצה (לדוגמא תקראו לה "עגלות נטושות")

2. כעת עוברים לממשק ניהול של החנות לאיזור של הרב מסר ובוחרים ב"עגלות נטושות" את הרשימה שיצרתם בשביל זה ושומרים

3. כעת ממתינים לפחות 24 שעות עד שהרשימה תתחיל להתמלא (שימו לב המערכת שלנו תעבור על העגלות הנטושות כל 24 שעות ותוסיף לרשימת התפוצה שלכם).

איך לעשות תבנית מתאימה ברב מסר ?

1. כעת לאחר שיצרנו רשימת תפוצה וקישרנו אותה בממש ניהול חנות נכנסים לממשק ניהול של רב מסר ועוברים ל "רשימות" -> "ניהול רשימות"

2. לוחצים על הרשימה שיצרנו עבור העגלות הנטושות כך שלצד הכותרת "ניהול רשימות" יופיע בסוגריים השם של הרשימה

3. כעת ממשיכים ל "מסרים" -> "תבניות אישיות" -> "תבנית חדשה"

4. ממלאים שם ותיאור לבתנית, וכעת בתוכן של התבנית, בעורך תוכן, ישנו תפריט שנקרא "שדות מותאמית אישית" בוא נמצאים השדות ששלחנו לרשימת התפוצה

5. ברגע שאתם לוחצים על אחד הטאגיות בתוך תפריט זה מופיע לכם השם שלה בתתוך סוגריים מרובעים, כך הרב מסר יודע להמשך כאשר ישלח מייל שזה תוכן מתשנה בהתאם ללקוח ולא משהו קבוע.
לדוגמא אחד הקונים בשם ג'ון סמיט הוסיף מוצר בשם "כפפות" לעגלה ועזב , אחרי 24 שעות במייל הזה יהיה רשום "שלום ג'ון סמיט שכחת בעגלה שלך כפפות".

6. כעתם לוחצים על אייקון של הוספת תמונה ומעלים תמונה של אחד המוצרים שלכם מהחנות (זה לצורך התאמה בלבד לאחר מכן תהיה תמונה משתנה לפי עגלה)

7. לאחר שסיימתם לעצב, לסדר ולכוון את התמונה לוחצים עליה מקש ימני ו"הכנס\ערוך תמונה" ומזינים לתוך התיבה של "מקור" את זה "[[תמונת מוצר]]" (ללא הגרשיים) ושומרים.
יש לוודא שאחרי הלחיצה הימנית והופעת ההודעה לעריכה ב"מקור" מופיע תוכן כלשהו שזה המיקום של התמונה המקורית במערכת לפני שאנו נשנה אותה אחרת אתם תוסיפו תמונה נוספת במקום לערוך.

8. כעת כדי לוודא שהתמונה נשמרה עם תוכן דינמאי לוחצים עם האייקון של עורך קוד ומחפשים משהו כזה, אם מצאתם הכל תקין אם לא חוזרים על שני סעיפים קודמים

9. כעת עוברים ל "מסרים" -> ובוחרים "מסר בודד" או "סדרת מסרים" ויוצרים מסר חדש על יד עורך HTML

10. ממלאים הכל לפי מה שרלוונטי לכם (מלבד התוכן) ואז בתוכן בוחרים באייקון של "הכנס תבנית" ובוחרים בתבנית שיצרנו

  • שימו לב יש באפשרותכם לעשות בדיקה של התבנית ולמלא פרטי "דמה" של לקוח לא אמיתי עם מייל שלכם למשל ולראות איך תראה ההודעה.
  • בנוסף יש לכם המון מדריכים ברב מסר עצמו שתוכלו לעזר בהם לבניית תבניות שיתאימו לכם.

בהצלחה !!

האם מצאת את התשובה שלך?