מהו סטטוס הזמנה ?
הסטטוס מייצג את המצב הנוכחי של ההזמנה אשר בוצעה בחנות שלכם, למשל: "הושלם", "בוטל", "נשלח עם שליח" וכו'....
סטטוס הזמנה ניתן לשנות בכל עת הממשק ניהול
כיצד לשנות סטטוס הזמנה ?
בפאנל ניהול, בתפריט צד לוחצים על "לקוחות והזמנות" ונכנסים ל"הזמנות"
בוחרים באחת ההזמנות, לוחצים על מספר ההזמנה וממתינים לטעינת דף ניהול ההזמנה
בדף זה, מצד שמאל למטה ישנו איזור הנקרא "שינוי סטטוס", באיזור זה ניתן
א. לשנות סטטוס הזמנה
ב. לסמן האם ליידע את הלקוח בנושא השינוי הזמנה
ג. לסמן האם לשלוח סמס ללקוח בנוגע לשינוי הסטטוס (ללקוחות אשר רכשו (חבילת סמס)
ד. איזור להוספת הערה אשר תשלח ללקוח ותרשם בהסטוריה שינויי סטטוס
מהי המשמעות של כל סטטוס ?
הסטטוסים מתחלקים לשני קבוצות: "סטטוסים חיוביים" ו"סטטוסים שליליים".
סטטוסים חיוביים:
ממתין לאישור
ממתין לשליח
נשלח ללקוח
שולם
עובד
הושלם
סטטוסים שליליים:
לא הושלם
בוטל
נדחה
זוכה
חיוב חוזר
הוחזר
זוכה חלקית
- חלק מהסטטוסים החיוביים מתקבלים אוטומטית בתום ההמזנה בחנות כגון "שולם" כאשר הלקוח הזין פרטים נכונים והתשלום עבר בהצלחה או "ממתין לאישור" כאשר מופעלת אצלכם מערכת של חיוב מושהה או שלהקוח בחר בשתלום טלפוני.
- כך גם חלק מהסטטוסים השליליים, כאשר לקוח הזין פרטים שגויים יתקבל סטטוס "לא הושלם".
מה קורה כאשר משנים סטטוס ידנית ?
שימו לב, במידה ושיניתם סטטוס ידנית בממשק, אם הסטטוס לפני השינוי היה חיובי (למשל: "שולם") ואתם שיניתם לסטטוס חיובי אחר (למשל: "נשלח ללקוח") מבחינת המוצרים והניהול מלאי לא יקרה דבר, אך אם שיניתים מסטטוס חיובי לשלילי (למשל ל"בוטל") המלאי של המוצרים שלכם יחזור לקדמותו.
כך גם אם המצב הפוך, למשל הסטטוס הנוכחי שלכם שלילי (למשל: "לא הושלם") ואתם משנים לסטטוס חיובי (למשל: "שולם" או "הושלם") המלאי של המוצרים ירד חזרה בהתאם לקנייה באותה ההזמנה.
מעקב אחר היסטוריית סטטוסים
באותו דף ניהול ההזמנה, בחלק הימני שלו למטה ישנו איזור של "היסטוריה וסטטוסים".
באיזור זה תוכלו לצפות בכל המתרחש מבחינת ההזמנה, כולל שינויי הסטטוס האוטומטיים של המערכת, אישורי הזמנה ושינויים שהינכם ביצעתם ידנית.