אם היה לכם ספק בכח הקנייה של הקהל הישראלי באינטרנט – עכשיו אפשר לשכוח ממנו. הנה כמה נתונים מעניינים על הרגלי הרכישה של ישראלים ברשת כפי שעולה ממחקר מקיף שנעשה לאחרונה:
1.95% מהישראלים קנו לפחות פעם אחת באינטרנט בשנה שעברה.
2. היקף הרכישות של ישראלים באינטרנט באמצעות המובייל (סמארטפונים) עלה בעשרות אחוזים בשנה שעברה. מגמה זו צפויה להמשך בשנים הבאות.
3. המחשב הוא עדיין הפלטפורמה שישראליים מעדיפים ברכישות אונליין, עם זאת, כ- 50% מהגולשים עשו שימוש בסמארטפון בתהליך הרכישה באינטרנט ו- 14% רכשו באמצעות טאבלט.
4. ישראלים מחפשים באינטרנט הזדמנויות למוצרים במחירים נמוכים או מוצרים חדשים ומסקרנים.
5. לפי מחקרים, הפרמטרים הבאים הם החשובים ביותר לישראלים הרוכשים באינטרנט (מסודר ע״פ סדר חשיבות)
משלוח חינם
ביטחון בתהליך התשלום
משלוח מהיר
אפשרות החזרה חינם
6.החסמים הנפוצים ביותר לרכישה באינטרנט (ע״פ סדר חשיבות)
חשש לאי התאמה בין המוצר שהוזמן כפי שהוא נראה באתר לבין המוצר שיגיע
עלויות משלוח גבוה
תזמוני משלוח ארוכים
7. היקף הרכישות של ישראלים באינטרנט לשנת 2015 עומד על כ- 9.3 מיליארד ש״ח
הנתונים המפתיעים והחשובים של מחקר זה הם גם בהיקף הקנייה של ישראלים באינטרנט – ניתן לראות בבירור שרכישות באינטרנט קיבלו מעמד חברתי והכרה רחבה והפכו לנחלת הכלל.
נתון חשוב נוסף הוא כמות הישראלים הרוכשים באינטרנט דרך הסמארטפון – מגמה שהולכת וגדלה משנה לשנה, זו אחת הסיבות שכדאי לבדוק מפעם לפעם את תאימות החנות האינטרנטית שלכם לגלישה מסמארטפונים וטאבלטים.