עד כמה מדהים הנתון הבא? חנויות שמאפשרות ללקוחותיהם משלוח והחזרה בחינם מוכרות פי 3.5 או ליתר דיוק 357% יותר(!)
אין ספק שכל מי שקונה באינטרנט מאוד אוהב לקבל משלוח ואפשרות החזרה בחינם. זה מאפשר לו להתלבט הרבה פחות כי בעצם הוא משלם אך ורק על המוצר עצמו, ובמידה ולא אוהב אותו – הוא יכול להחזיר בחינם וללא שאלות.
נכון, זה כרוך בלוגיסטיקה שלעתים יכולה להיות מסובכת ומעיקה לחנות הקטנה, ולא תמיד נדע לצפות מראש מה יהיה אחוז ההחזרות, אך זה יביא לחנות פי 3.5 מכירות – האם זה דבר שנרצה לוותר עליו?
כמובן שבצד תמחור המוצרים צריך להתייחס למספר נתונים שלא ידועים לנו מראש בעת התמחור, למשל:
מה יהיה אחוז ההחזרות?
כמה תעלה החזרת מוצר?
האם לגלם את אפשרות ההחזרה במחיר המוצר או לספוג את עלויות ההחזרה מהרווח?
האם לאחר גילום עלות השילוח ואפשרות ההחזרה בחינם מחיר המוצר יהיה אטרקטיבי?
אך אם נצליח להתגבר על מכשולים אלו ולהגיע למוצר במחיר שמשאיר לנו די רווח גם אם תהיינה החזרות – אנחנו נייצר הרבה יותר מכירות בחנות האינטרנטית.
בסקר שנערך בבלוג www.compete.com נשאלו הגולשים מה מונע מהם לבצע רכישות באינטרנט. כפי שמראה הגרף מטה, סעיף המשלוח החינמי ואפשרות ההחזרה הם הגורמים המשפיעים ביותר על גולשים בהחלטת הרכישה. בנוסף, גולשים דיווחו כי מחירי שילוח גבוהים הם סיבה מרכזית לחוסר שביעות רצון מחוויית הקנייה באינטרנט. נתון מעניין נוסף הוא ש- 65% מהגולשים יעדיפו לקנות את המוצר בחנות פיזית ולא בחנות אינטרנטית או לאסוף עצמאית את המוצר כדי לחסוך את עלויות המשלוח.