מהם דוחות שיווקיים?

דוחות אלו, מתייחסים לאיך הצלחנו להביא את הגולש לחנות, כלומר מהיכן הגיע אלינו? כמה הגיעו אלינו? מה מילות החיפוש שהגיעו אלינו מתוכן.

הדוחות הללו, למרות החיבור למכירה, חשובים כדי להבין היכן עלינו להשקיע את המאמצים שלנו בשיווק הדיגיטלי.

דוגמה:

יש לי תקציב של 3,000 ש״ח לשיווק החנות שלי בחודש. מהיכן אדע היכן לשים אותו?
על ידי שימוש בדוחות הנכונים, אוכל להריץ קמפיינים של 500 ש״ח כל אחת במדיות הבאות:

  • Google Adwords
  • Google Ad Sense
  • Facebook In line
  • Facebook Look Alike
  • Taboola
  • Outbrain

אמנם התקציב יהיה יחסית נמוך, ויקח לי זמן לקבל תוצאות מדויקות, אולם באמצעות הדוחות, אוכל לקבל היזון חוזר על התוצאה שהכי מתאימה לי. יש לציין, שכל קמפיין ניתן לשינוי במאות וריאציות שונות, ולא בהכרח שבתקציב נמוך, אדע לאפיין במדויק את הכיוון שלי, אולם המטרה היא להתחיל ולהשתפר עם הזמן, תוך כדי לימוד מהדוחות.

איך להטמיע דוחות שיווקים?

הדוחות הטובים ביותר למדידת השיווק הינם של Google Analytics.
לשם כך, בנינו בחנות האינטרנטנית שלי, חיבור להטמעה קלה של הדוח. נעשה זאת על ידי

  • מילוי הפרטים, והשגת המספר המזהה של החשבון שלך, כלומר הTracking ID. לאחר מכן העתקה של הקוד הזה
  • לאחר שהעתקנו את זה, נדביק את זה בעמוד ההגדרות שלנו, בשדה קוד גוגל אנליטיקס. מידע לאחר מכן, נשמור - והחנות שלנו מחוברת לדוחות השיווקיים!

האם מצאת את התשובה שלך?