נכון, ישראל מדורגת במקום השלישי בעולם ברכישות באינטרנט, ועדיין – מי שרוכש באינטרנט מחפש ביטחון גדול יותר ברכישה ממי שקונה בחנות פיזית.

ברכישה בחנות פיזית הלקוח יודע שהוא משלם ומקבל את המוצר מיד. הרכישה הפיזית היא מערכת יחסים חד פעמית ומהירה שמסתיימת בד״כ כשהלקוח יוצא מהחנות. זו הסיבה שלקוחות שקונים בחנות פיזית לא צריכים ביטחון גדול במוכר או בחנות בה הם קונים.

מאידך, ברכישות אונליין נדרש לבסס אצל הקונה הרבה ביטחון בקנייה. כשהלקוח שלכם שם כרטיס אשראי בחנות האינטרנטית הוא רק מתחיל את מערכת היחסים ביניכם. הוא עכשיו צריך לקבל מייל אישור הזמנה, אישור על שליחת המוצר, תיאום עם השליח, קבלת המוצר ווידוא שהמוצר הוא אכן מה שהזמין. לאחר מכן אולי תבחרו לשלוח אליו דיוורים מפעם לפעם עם מבצעים ולשמור על הקשר איתו.

אז איך מייצרים אצל הגולש בחנות שלכם את הביטחון הדרוש כדי להפוך אותו ללקוח? הנה כמה נקודות חשובות:

  1. פרטי צור קשר רבים – מעידים על נוכחות של בעל החנות וזמינות במגוון רחב של ערוצים (מייל, טלפון נייד, נייח, פקס, כתובת פיזית)
  2. דף אודות אישי – המכיל את שם בעל החנות או מי שיטפל בלקוח לאחר הזמנה
  3. פירוט רב על המוצרים – מעיד על מקצועיות והבנה בתחום
  4. עדכניות התוכן – כדאי לשמור את החנות עדכנית מבחינת תאריכים כדי להראות מידע רלוונטי ועכשווי (למשל, להציג בבאנר ״מבצעים לחודש…״ או במוצרים לציין תאריך העלאה עדכני)
  5. יחס אישי – מומלץ להוסיף שורה קבועה בתיאור כל המוצרים בסגנון ״אתם מוזמנים לפנות אליי בכל שאלה בנוגע למוצר זה״ ומספר טלפון

אין ספק שאם תעקבו ותיישמו נקודות אלו, יחס ההמרה של גולשים ללקוחות ישתפר בצורה משמעותית.

האם מצאת את התשובה שלך?